פוטותראפיה

59f1b1e240a07.jpg

את מיכלי פגשתי לפני קצת יותר משנה כשהגעתי להצטלם לפרייקט יחודי שיזמה והפיקה
להגברת המודעות לגילוי מוקדם של סרטן השד.
הצילום בפרוייקט הוא חושפני ולא רק כי הוא ללא חולצה, אלא כי הוא מכריח אותנו להסתכל על הצלקות הפיזיות והמאד נפשיות שלנו ולהגיד לעצמינו ואף על פי כן אני יפה, אני חיה ואני שלמה.
אני התאהבתי באישה שהצליחה להעביר לי מסר שכזה בשלוש שעות של צילום קבוצתי.
התאהבתי בעוצמה שמוקרנת ממנה. כזו שמאפשרת לכל אחת שהיא מביטה בה מבעד לעדשת המצלמה להרגיש שהיא יפה בגלל כל החוויות שהיא נושאת בתוכה ואיתה. יכולה הכל ובעיקר שלמה בדיוק כפי שהיא.
אני מצטלמת לפרוייקט הזה כבר השנה השניה, והשנה הרגשתי עוד יותר משוחררת, פתוחה ומעבירה מסר עוד יותר משמעותי.
החלטתי לארח את מיכל בבלוג שלי, לספר עליה בקצרה מנקודת מבטי ולתת לה לספר על עצמה, כי את הרגישות המיוחדת שלה זו שבלב וזו שבעייניים שלה צריך להכיר.
ואם מישהו רוצה חווית צילום היא האדם המתאים. כמה שעות איתה בין אם זה צילומי תדמית, פורטרט או בודוואר הם לגמרי תהליך מדהים לנפש ולגוף.

מיכל בנדק – צלמת פורטרטים, צילומי תדמית ועירום אמנותי נשי
בגיל 32 חליתי בסרטן השד. עברתי הרבה ניתוחים, שנים היה לי קשה מאוד לקבל את הגוף החדש עם הצלקות שנותרו בו ולא פעם התביישתי.

במסגרת העניין שלי בצילום ואמנות החלטתי להצטלם, הרגשתי שהמצלמה תבוא לעזרתי. כי להפשיט את הגוף מול מצלמה זאת התמודדות והתערטלות של הנפש.
מה שעזר לי זאת ההכרה שאני מספיק יפה, מספיק חתיכה, מספיק צעירה ומספיק מבוגרת בשביל לקפוץ למים האלו וסוף כל סוף להתמודד עם עצמי ובבואתי, על כל צדדיה – היפים והקשים.
לראות את עצמי בתמונות היה תהליך בפני עצמו שהתחיל עם הרבה קושי, והפך למשהו נהדר. 
בסופו של התהליך התיידדתי עם עצמי, למדתי לחיות באהבה ובשמחה עם מה שיש.
התהליך הזה שינה את חיי בהרבה מאוד מובנים.

כאשר החלטתי לעסוק בצילום באופן מקצועי, בחרתי להתמקד בנשים ולשים דגש על עירום נשי וצילומי בודוואר (הלבשה תחתונה). הרגשתי שאם הצילום עשה עבורי שינוי כל כך גדול בתפיסה ובראיה שלי את עצמי אני יכולה לעזור גם לנשים אחרות לאהוב את עצמן. אני מאמינה שברגישות ומקצועיות אפשר להגיע לתוצאות מדהימות ובמהירות. בעזרת posing נכון , שימוש בתאורה וטריקים נוספים אני מתמקדת ביופי ובייחוד של כל מצולמת ומצניעה את מה שקשה לכל אחת בעצמה (ללא ריטוש). הצילומים מהווים מזכרת מרגעי קסם אינטימיים (גם אם לא מדובר בעירום) והוכחה ליופי שתשאר לנצח.

אני מאפשרת לכל מצולמת להביא את עצמה ואת מה שהיא רוצה להוציא או לחזק באותו היום. יש מי שתחפש בעצמה רכות, נשיות או עוצמה או תכונה אחרת ועל זה נעבוד. לא צריך מילים מפורשות בשביל זה, אני מזהה את זה בדרך כלל לבד. לפעמים זה ממש קסם, כי נכנסת אשה אחת ויוצאת אשה אחרת.
אחרי כזה סשן אני מרחפת מאושר, אני יודעת שעשיתי משהו טוב בשביל מישהי. 
אישה

את הפרוייקט “אם הייתי ממתינה,  לא הייתי בתמונה”, שנועד להגברת המודעות לסרטן השד בדגש על גילוי מוקדם, אני כבר עושה שלוש שנים.
בעקבות ההבנה שלי שאם הייתי ממתינה ולא נבדקת יש סיכוי טוב שא הייתי בתמונה.
עקב כך חשוב לי לקדם את הרעיון של לקיחת אחריות אישית של כל אישה על ניהול הבריאות שלה גם בטרם הגיעה לגיל 50, הגיל בו בדיקות ההדימות בתוך הסל.  
בפרוייקט השתתפו עשרות נשים בצילום קבוצתי אמיץ ללא חולצה וחזיה כאשר החזה מוסתר בידיים.
האמונה שלי שצילומי עירום מעצימים הובילה אותי להתעקש על עניין העירום בקמפיין. דווקא הנשים שגופן, כמו גופי, בגד בהן זקוקות לחיבור והעצמה האלו יותר מכל. 
החוויה המשותפת והתמיכה שכל אחת קיבלה על הסט היו מרגשות ומעצימות. הבושה והמבוכה מהגוף הצטמצמו.  
כשמביטים בתמונה רואים עוצמה נשית, חווים חיות, כוח ויופי ולא פחות מהערצה לכל אחת מהמצולמות. 
אני שומעת על החוויות מהמצולמות ויודעת שהן חוו חוויה נהדרת ומשמעותית דווקא בגלל העירום, הן אומרות את זה, וזה מחזק אותי בדרכי.


“אם הייתי ממתינה, לא הייתי בתמונה” הוא שמו של קמפיין ייחודי שגרם לעשרות נשים שחולות בסרטן השד להצטלם ללא חולצה אבל עם הרבה מאוד אומץ. והכל כדי להזכיר לכולנו שגילוי מוקדם מציל חיים. לכו להיבדק
אם הייתי ממתינה לא הייתי בתמונה

נעה

לב פתוח, הבלוג של: נעה גביש

זה הלב שלי ויש בו מקום לכולם, מכל הסוגים, לאהבות מכל המינים והזנים השונים שלהן.כאן ארשה לעצמי לדבר, לשיר ולספר אהבה איטית, כועסת, שונה, אישית, כללית וגם אהבה עצמית של אדם לגופו ונפשו.

סיפורים נוספים של נעה גביש

שתפו בפייסבוק
שתפו בטוויטר
שתפו במייל

אהבו אותנו בפייסבוק

הרשמו לקבלת הניוזלטר שלנו

הרשמו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אהבת חינם למייל שלכם

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

מדברים אהבה שוטף

סיפורים חמים

סיפורים מומלצים

ליצירת קשר

ליצירת קשר