מכורה לפחד מהתמכרות

5a2a8ddb22c96.jpg

כשהייתי נערה מתבגרת, התגלגל לידיי הספר “סימני שמש”, הספר עב הכרס, הבלוי משימוש (קראנו בו באדיקות)תאר את אופיים של בני המזלות השונים, את מאפייני האישיות, הבריאות, המראה, העיסוקים, יחסם לאהבה וכדומה.

אני, בת מזל דגים, זוכרת במפורש שהיה כתוב שם שבני מזל דגים, נוטים להתמכר לשתייה, סמים ועוד מרעין בישין. זכור לי בבהירות שבאותה נקודת זמן, קיבלתי החלטה לא להתמכר לשום דבר באופן נחרץ ומוחלט. זה כלל איסור על שתייה, עישון מכל סוג שהוא ועוד .

מאז, אני מכורה לפחד מהתמכרות. שמה לעצמי סייגים וגבולות ולעיתים גם חומות בצורות.

כשהתבקשנו השבוע לכתוב על התמכרויות, אמרתי לעצמי שאני לא מכורה לשום דבר כי לי, אסור להתמכר, אני משנה כבר שנים את הגורל.

מאותה אמירה, הסתננו לסדר היום שלי מחשבות על עצמי, שאלות נוקבות העוסקות בהגדרה של התמכרות, העוסקות בפחד הזה מהתמכרות. ניסיתי לברר לעצמי האם הפחד הזה מנע ממני דברים שאולי היו יכולים להיות מעניינים, מפתחים, מעצימים. האם הפחד הזה, מנע ממני להרגיש עד הסוף, לאהוב עד הסוף, לשנוא עד הסוף, רק כי אני פוחדת להתמכר להרגשה, פוחדת לאבד את השליטה על הרגשות….

כולנו יודעים שפחד הוא אחד ממנגנוני ההגנה שלנו וכאן הוא שרת אותי בגדול . עובדה אני לא מכורה לשום דבר.

ומאידך…חיי הם בחלקם ספרינטים קצרים, קו עולה של ריגוש, שיא והתרסקות. מה זה אם לא פחד מתמכרות?

אני בטוחה שיש מבינכם המצקצקים בלשונם כאומרים: “על מה היא מדברת? היא בכלל יודעת מה זה באמת להתמכר?” ואתם כמובן צודקים. שהרי אין סיכוי שאדע, כי אני מכורה לפחד מהתמכרות ואין שום שלב בחיי בו הייתי מכורה למשהו אחר….

טוב, בלבלתי לכם את המוח די והותר, אני חוזרת לבישוליי, כביסותיי, עיסוקיי, כי מה הכי עוזר להמנע מלהתמכר? עיסוק בשיגרתי ובמוכר…שלא יגיע פתאום משהו חדש שאולי עוד אתמכר אליו…..איזה פחד.

 

nuriyot013net-net

מכאן ומשם, ובעיקר מהלב, הבלוג של: נורית בורגר ינאי

אישה, אמא, מכאן ומשם ומכל מקום מטיילת בדימיון, משוטטת בדרכי הנפש שלי, נושמת את האוויר שלנו וחולמת על צלילות הרים במקום אחר. כותבת למגירה ובעיקר במחשבה.

סיפורים נוספים של נורית בורגר ינאי

שתפו בפייסבוק
שתפו בטוויטר
שתפו במייל

אהבו אותנו בפייסבוק

הרשמו לקבלת הניוזלטר שלנו

הרשמו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אהבת חינם למייל שלכם

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

מדברים אהבה שוטף

סיפורים חמים

סיפורים מומלצים

ליצירת קשר

ליצירת קשר