הלוחשת לפייקים

5b686ef0bf0d0.jpg

חלק מחבריי כבר מזמן התייאשו ממני, “למה אישרת אותו, הוא פייק” הם אומרים לי שוב ושוב ואני יושבת בכסאי ומחייכת, מהרהרת בהתמוגגות בעובדה שחלק מחבריי הטובים ביותר כיום, התחילו את דרכם ללבי דרך פרופיל פייק.

·       מה זה פייק? למי שעוד לא הבין.

פייק הוא פרופיל מזוייף בפייסבוק עם שם ותמונה ונכון יש שם גם כמה פרטים שקריים בחלק מהמקרים.

·       למה שמישהו יפתח פרופיל פייק בנוסף לפרופיל רגיל?

כל אחד וסיבותיו הוא. האחד עובד בעבודה בטחונית, השני נשוי שחסר לו ריגושים בחיים, השלישית רוצה לכתוב את כל שעולה על רוחה ולקלל תוך כדי, אבל הרקע המשפחתי אינו מאפשר לה להתבטא כך ביום יום.

האנשים שנמצאים מאחורי פרופיל פייק הם האנשים הכי כנים שתמצאו בפייסבוק ועל כך אני מוכנה לחתום כאן ועכשיו, אחרי הכרות אישית עם עשרות פרופילים כאלה.  

למה, אתם שואלים? כי מאחורי מקלדת, תמונה ושם שאינו שלהם, אבל בהחלט דומה להם במציאות, הם מביאים את עצמם האמיתי בשיא תפארתם, יותר מכל אחד מאתנו. הם לא יתביישו להיות בוטים, אמיצים, רעים, יצריים, כועסים וגם מפרגנים.  

אצל חלק מהפייקים היצירתיות מתפרצת מתוך נפשם המדממת, הבוערת ומלאת התשוקה לחיים שהם אינם חיים ביום יום. אף אחד בחייהם האמיתיים לא מודע לחייהם הכפולים, אותם הם מנהלים ברשת הגדולה והסבוכה של הפייסבוק ותמיד תחת חשש של חסימה.

·       האם הפרופיל המזוייף מהווה חדר בריחה עבורם?

כן וקצת חבל שלא לכולנו יש בצד עוד איזה פרופיל מזוייף אחד, לרגעים קצת קשים בחיים כשיש לנו צורך לצעוק כמה קשה או כואב או נמאס. הנה אני מודה, למשך חמש וחצי דקות בערך, גם אני התנסיתי בפרופיל פייק, בעיקר בשביל החוויה.

היה מדהים לראות איך כל כך מהר, התחברו אליי כמו קומונה מחבקת, פרופילים אחרים כמוני, כמו אומרים בינם לבין עצמם, הנה הפרופיל החדש בשכונה, בואו להכיר ולבדוק מה הסיפור שלה.

סגרתי אותו די מהר כי בסופו של יום הבנתי שאני לא זקוקה לפייק כדי להוציא הכל ממני. בשביל זה קיימת הכתיבה שלי בחיי ושם אני מוצאת את כל חדרי הבריחה האפשריים שלי. סגרתי את הפרופיל ונפרדתי לשלום מדמות שלא באמת היתה אני, כי אני האמתית מספיקה לי.

·       האם בגלל שהם פייק הם לא ראויים להיות חברים של מי שאינו פייק בפייסבוק? האם יש מה לפחד מפרופיל פייק?

התשובה היא חד משמעית לא! אני אולי לא אאשר את כולם, כפי שאיני מאשרת כל פרופיל רגיל שרוצה להתחבר אליי, אבל עובדת היותם פייק לא תעמוד לעולם לרעתם ותינתן להם הזדמנות שווה ולא מפלה להציג את עצמם ואולי להפוך לחברים קרובים ביום מן הימים.

פגשתי בחיי אנשים עם פרופיל למהדרין שלא היה בהם טיפה אחת של כנות ורגע אחד של חסד ופגשתי פייקים שפתחו את ליבם מהר יותר מפתיחת מתנה על ידי ילדה בת שש, מיד עם סיום מסיבת יום הולדתה.

·       מה יש בהם שכל כך מושך בעיניי, אתם שואלים?

אני רואה בהם גוף ששולח זרוע של אמת מתוכו בניסיון לעיתים נואש לגעת באנשים ולחיות באמצעות הזרוע חיים שלמים שאינם שייכים להם באמת. הזרוע היא הלוויין שמשדר לתוך חייהם את כל מה שהם משוועים לו. הם בסך הכל בני אדם רגילים שמשתוקקים לגעת בכמה דקות וירטואליות בחלום שהיו רוצים להפוך למציאות.

תאמצו לכם פייק אחד לפחות בין חבריכם בפייסבוק ותגלו עולם מלא באמת בלתי מתפשרת, שחושף עולם שלם, מלא בצבעים מגוונים ויפים שרוצה בסך הכל, ובדיוק כמוכם, להיות מאושרים.

hadarcg012-net-il

אין חוקים לאהבה, הבלוג של: הדר גבעתי

כתיבה פרצה אצלי יום אחד כתשוקה והחליטה להישאר בנפשי לעולם.כותבת בלי הפסקה ובעיקר בלילות, בשקט. משתדלת להפתיע, לא מחפשת לרצות את הקוראים עם הברור והמוכר. לשיגעון שלי אין מרפא.

סיפורים נוספים של הדר גבעתי

שתפו בפייסבוק
שתפו בטוויטר
שתפו במייל

אהבו אותנו בפייסבוק

הרשמו לקבלת הניוזלטר שלנו

הרשמו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אהבת חינם למייל שלכם

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

מדברים אהבה שוטף

סיפורים חמים

סיפורים מומלצים

ליצירת קשר

ליצירת קשר