לֹא טוֹב הֱיוֹת הָאָדָם לְבַדּוֹ

5c2cae205a9de.jpg

הפעם הראשונה בה מופיע בספר התנ”ך צמד המילים “לא טוב” 
מתרחשת בספר בראשית ב’ פסוק 18:

“וַיֹּאמֶר ה’ אֱלֹהִים: ‘לֹא טוֹב הֱיוֹת הָאָדָם לְבַדּוֹ, אֶעֱשֶׂה לּוֹ עֵזֶר כְּנֶגְדּוֹ'”.

אפשר להתפלסף ימים ולילות על המשמעות של עזר כנגדו, אבל אני מאמינה שכדי שנוכל לראות את העולם באופן תלת מימדי ולא חַדְגּוֹנִי, כדאי מאד שאלו שהולכים לצידנו יראו חלק מהדברים באופן קצת שונה מאתנו, כזה שיוכל לתת לנו את נקודת המבט שלהם ממקומות שאולי לא חשבנו עליהם מעולם.

אז כן, שלא ילך אחרינו בעיניים עצומות ומעריצות (כל הזמן) מבלי להפעיל שום שיקול דעת ומחשבה עצמאית, שיביא משהו שונה ואחר מעולם המושגים שלו ולא יחשוש להציג לפני את ההתנגדויות לאותם דברים שאולי חשבתי שהם נכונים ולהפך, כדי ששנינו נוכל להתבונן על התמונה גם מזווית שונה ואולי נגלה בה גוונים וצורות שלא יכולנו לראות מהמקום שממנו התבוננו לפני כן.

חלק בלתי נפרד ויפה בזוגיות שצומחת מאהבה, זו הצמיחה המשותפת למקומות שונים כל כך, כשכל אחד צומח למקום שנכון לו ובן הזוג שלצידו תומך בו מצד אחד ולא חושש להביע את ההתנגדות שלו מהצד השני.

זה אולי נחמד לדמיין זוגיות שבה שניכם רואים הכל בדיוק בדיוק אותו הדבר, חושבים אותו הדבר ואוהבים את אותם הדברים, אבל אם תחשבו על זה רגע אחד ברצינות, מהר מאד זה יתחיל לשעמם.

זוגות שאין ביניהם חילוקי דיעות וויכוחים, זוגות שלעולם לא מוצאים את עצמם רבים או כועסים, יודו בחדרי חדרים שהזוגיות שלהם נטולת תשוקה.

זוגות אחרים נמנעים מכל סוג של ויכוח ומוכנים לעשות הכל כדי להמנע מחילוקי דיעות מתוך פחד ליצור טלטלה שתוביל לריב שיוביל לרעידת אדמה ואולי בהמשך לנטישה של בן או בת הזוג. חרדת נטישה היא בעיה גדולה מאד וזוגיות שבה לובשים מסכות ומתהלכים על ביצים רק כדי שלא לעשות טעויות, לא פחות גרועה מזוגיות שאין בה תשוקה כלל.

כשאנחנו נמצאים במקום האוהב שלנו את עצמינו, כשאנחנו לומדים להעריך את מי שאנחנו ויודעים שאנחנו רואיים לאהבה, אנחנו מאפשרים לאהבה הנכונה למצוא אותנו ומאפשרים לעצמינו להיות בדיוק מי שאנחנו ולהרגיש את החופש האמיתי בתוכה, ולכן לא נחשוש להביע דיעה מנוגדת ושונה או לשמוע אחת כזו מאותו האחד שאנחנו כל כך אוהבים.

זוגיות טובה ואוהבת היא זוגיות בצמיחה, אלא שחלק משמעותי מתהליך הצמיחה שלנו כולל בתוכו גם כאבי גדילה והתנגדויות, ואחד הדברים החשובים בתהליך הזה הוא ללמוד להתנהל נכון במקומות שבהם אנחנו חושבים אחרת, להבין שזה בסדר להתווכח ולא להסכים, וללמוד להתפייס ולהשלים, לקחת מרחק כשאנחנו זקוקים למרחב נשימה ולהתקרב ולהתלטף כשאנחנו זקוקים לחום ולקרבה.

2018 היתה שנה מאתגרת שבה התמודדתי בעצמי עם לא מעט אתגרים שאילצו אותי לא פעם להרים את הראש מעל למים ולקחת אוויר כדי לצלוח גלים סוערים במיוחד, אבל כל אלו לימדו אותי כל פעם משהו חדש ומרגש על עצמי, על הכוחות שיש בי ועל האהבה הגדולה לאנשים המופלאים שבחיי, לבחירות שאני עושה ולשליחות המרגשת שיש בעבודה שלי, ואני בהודיה על כל אלו ויותר.

זו היתה שנה שבה זכיתי ללוות נשים וגברים שלא האמינו שיגיע היום ובו ימצאו את הזוגיות המתאימה להם, וזכיתי ללוות זוגות מופלאים בדרך אל האושר והחזרה בתשוקה ונוכחתי לגלות שוב ושוב ושוב שאני לא טועה ושיש דבר כזה אהבה מאושרת.

בספר התפרצות X של עדנה מזי”א שהפך בהמשך גם לסרט מצויין יש משפט שאני מאד אוהבת:

“אנשים שאינם יודעים אהבה מאושרת
מאמינים כי בשום מקום אין אהבה מאושרת
באמונתם זו יקל עליהם
גם לחיות וגם למות.”

אין לי מושג מה מתכננת להביא איתה 2019
אבל אני באה אליה מאהבה 

שלי

חוזרת בתשוקה, הבלוג של: שלי פסטרנק כץ

שלי, סקסולוגית ומחזירה בתשוקה. שחקנית בעברה, בנשמה ועל כל במה. עוסקת בתחום המיניות והאהבה משנת 2002. בת זוג לנתנאל ואמא לאור סיטאר הדס ומעיין ("האינדיאנים") יועצת זוגית ופרטנית, מנחה סדנאות והרצאות מרתקות בליווי משחק וקטעי סטנד אפ בכל רחבי הארץ ולכל הגילאים והמינים. כותבת ומייעצת למגזינים השונים ומגישה אייטמים בנושא סקס וזוגיות, בערוצי הרדיו והטלוויזיה. מתרגשת מהדברים הקטנים של החיים, חוזרת בתשוקה ומאוהבת באהבה.

סיפורים נוספים של שלי פסטרנק כץ

שתפו בפייסבוק
שתפו בטוויטר
שתפו במייל

אהבו אותנו בפייסבוק

הרשמו לקבלת הניוזלטר שלנו

הרשמו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אהבת חינם למייל שלכם

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

מדברים אהבה שוטף

סיפורים חמים

סיפורים מומלצים

ליצירת קשר

ליצירת קשר