סלב לשתיים וחצי דקות

 סלב לשתיים וחצי דקות

אומרים שלכל אחד מגיעות חמש עשרה דקות של תהילה. אני לא יודעת מה איתכם אבל אני שתיים וחצי מתוכן כבר ניצלתי. אז איך זה קרה? ואיך הפכתי לסלב בניגריה. הנה הסיפור שלי.

 

באחד הביקורים הקבועים שלי אצל אחד מלקוחותי הגדולים, דנו בחוב הכספי שלו. הלקוח היה תחנת רדיו מהחשובות בעיר ובמדינה. התחנה עצמה היתה בבעלותו של אדריכל לבנוני ממוצא פלשתינאי, שבכל זאת העדיף לעבוד מול הישראלים ולקבל מהם שירותי תקשורת. כנראה שכשזה מגיע לשירות טוב אין הבדל של דת, גזע ומין. בכל מקרה ההצעה שהועלתה על ידו כדי להתמודד עם החוב שלו, ולאפשר לו להתמודד עם קשיי הנזילות בהן היה נתון באותה עת, היתה להכין פרסומת ברדיו לחברה שלנו. לא שחשבנו, אני ועמיתי, שמדובר ברעיון רע אבל בינינו תהינו כמה פרסומת כזו יכולה להיות יעילה, וכמה מכירות באמת יגיעו בעקבותיה. לבסוף הגענו למסקנה שאולי כדאי לתת לה צ'אנס למרות הכל. 

 

וכך אחרי דין ודברים החלטנו על נושא ונוסח הפרסומת. אלא שאז עמדנו בפני שאלת השאלות והיא מי יהיה הפרזנטור או פרזנטורית שלה. מי יהיה זה שיאמר את מה שניסחנו כל הזמן הזה מעל גלי האתר. ובכן... ניחשתם נכון. שמי עלה בגורל. נכנסתי לאולפן ההקלטה, בפרסומת ציינתי את שמי ואת החברה בה עבדתי, והצעתי ללקוחות להצטרף אל שירותי החברה. וכך אחרי עבודה עם אחד מהמגישים היותר מובילים שלהם בניגריה הצלחנו ליצור פרסומת מאוד קליטה וברורה. אבל כאן לא נגמר הסיפור. אט אט התחלתי לקבל מסרים מניגריה מלקוחות שונים ששמעו את הפרסומת ברדיו. היו שם לא מעט מחמאות, אבל גם לא מעט קינאה. בין היתר עלו שאלות בנוסח: "למה הם כן... ואנחנו לא?"עד שלפעמים בא לי להגיד להם: "תנחשו כפרה... אולי כי להם יש תחנת רדיו ולכם לא?"

 

לכאורה היה נחמד לשמוע שהפרסומת נקלטה, והיו גם מי ששמעו אותה. אבל השיא התרחש מספר חודשים לאחר מכן, כאשר החברה בה עבדתי ניסתה לגייס השקעות בארץ ובחו"ל. ובאמת חברת השקעות בינלאומית הביעה בה התעניינות. כדי לבסס את התעניינותם של המשקיעים הוחלט לקחת כמה מהמנהלים הבכירים שלהם לסיבוב לקוחות בניגריה, שביניהם היו גם כמה מחברות התקשורת המובילות במדינה. המשקיעים לכאורה מאוד התרשמו, אבל עדיין היה בהם ספק קטן. בסופו של דבר היה ברור להם, כמו גם לסמנכ"ל הכספים של החברה שלנו אשר התלווה אליהם, שהחברה שלנו היא רק עוד אחת מכמה חברות מובילות בשוק הזה המציעות שירותים לאותם לקוחות. ובסך הכל קשה לדעת עד כמה אנחנו באמת גדולים בשוק הזה. 

 

ואז התחולל המפנה... בדרך לשדה התעופה ברכב, הדליק הנהג את הרדיו. כמה דקות מאוחר יותר עלתה הפרסומת ובה קולי, כשאני מציעה את שירותי החברה. המשקיעים המופתעים החלו למחוא כפיים באוטו, והביטו זה בזה בסיפוק. מסתבר שזה היה הדיל ברייקר של העסקה. עם שובם ארצה קיבל מהם סמנכ"ל הכספים הודעה חיובית שאישרה כי הם מוכנים להשקיע כמה עשרות מליוני דולרים בחברה. 

אחת שנוסעת - טליה פלד-נתנאל

שמי טליה פלד-נתנאל ובעשר השנים האחרונות בחיי נסעתי לעיתים תכופות לאפריקה במסגרת עבודתי. אני מקווה להביא בבלוג הזה את חוויותי ונסיוני מאותן שנים.