אין התחלות קלות

5d90be654c5a0.jpg

אולי זה יישמע מוזר וכנראה תרמו לכך מעברי הדירות הרבות והשינויים שעברתי בחיי, אבל אני מתה על התחלות חדשות, ממש מתרגשת על כל אדם חדש שאני מכירה, מקום עבודה או מקום מגורים חדש. אני רואה בכך הזדמנות לחדש, להכיר ובעיקר לחוות את החיים במלואם כל פעם מחדש.

היו לי השנה, ללא ספק כמה כאלו והרבה יותר משמעותיות: גירושין, מעבר דירה בעיר חדשה, מקום עבודה חדש כמורה, כיתת חינוך משלי וכמובן אנשים חדשים רבים שהכרתי על הדרך.

כן אין התחלות קלות, כולנו חווים אותן כמעט בכל שלב בחיינו, כיתה חדשה, חברים חדשים, צבא, מקום עבודה, לימודים, זוגיות חדשה ובכל זאת אנחנו לא מוותרים ומתחילים, גם אם בלית ברירה ברוב המקרים.

למה ההתחלות קשות, זה די ברור – מצב, אדם או מקום חדש מעלים חששות בעיקר מהלא נודע שצפוי להגיע.

הכל מתחיל ונגמר בביטחון שלנו בעצמנו – יותר מדי מזה דופק אותנו ופחות מדי עלול להביא לאותה תוצאה. במילים אחרות נדפקנו  – אנחנו והאופי שלנו שהיה שם מהיום הראשון ושרדנו איתו את כל החיים שלנו עד כה.

אבל למה שזה יהיה כך?

למה שלא נסמוך על מי שאנחנו ומה שיש לנו להביא לשולחן הערוך החדש הזה בחיינו? האם לא רכשנו מספיק ידע וניסיון חיים, שבזכותו התקבלנו לעבודה הזו? אם אנשים זרים סומכים עלינו שנסתדר, אז למה אנחנו חוששים לגבי עצמנו יותר מהם?

למה שלא נהיה רגועים כשאנחנו פוגשים אנשים חדשים ונבטח באופי שלנו שנסתדר איתם? ואם אנחנו לא בוטחים בעצמנו, האם לאחרים כדאי לבטוח בנו ואולי זה הזמן לשנות התנהגויות שהפריעו לנו עד כה להכיר ולהתיידד?

 כן יש צורך ללמוד מי האדם החדש מולנו ומה חוקי המקום החדשים, אבל בואו נתחיל קצת יותר לסמוך ולאהוב את עצמנו ובעיקר נעריך את מי שאנחנו ומה שהשגנו עד היום.

אולי אם נבטח בכל אלה, נעבור בקלות כל מצב חדש ונגלה שגם אם לא כל ההתחלות קלות, הן לא כל כך נוראיות כמו שהן נראות וששווה תמיד לקחת סיכונים למען הסיכויים.

מאחלת לכולם התחלות קלות עד כמה שניתן ובעיקר שנה חדשה קלה שתזמן לכולנו אפשרויות וחוויות שנקבל וניקח בלי חשש.

 

 

 

hadarcg012-net-il

אין חוקים לאהבה, הבלוג של: הדר גבעתי

כתיבה פרצה אצלי יום אחד כתשוקה והחליטה להישאר בנפשי לעולם.כותבת בלי הפסקה ובעיקר בלילות, בשקט. משתדלת להפתיע, לא מחפשת לרצות את הקוראים עם הברור והמוכר. לשיגעון שלי אין מרפא.

סיפורים נוספים של הדר גבעתי

שתפו בפייסבוק
שתפו בטוויטר
שתפו במייל

תוייג בתור:

אהבו אותנו בפייסבוק

הרשמו לקבלת הניוזלטר שלנו

הרשמו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אהבת חינם למייל שלכם

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

מדברים אהבה שוטף

סיפורים חמים

סיפורים מומלצים

ליצירת קשר

ליצירת קשר