עכשיו זריחה

5f31a07e80379.jpg

כשאת לא עוצמת עין לילה שלם אחרי שנהגת כמאה חמישים קילומטרים בשביל זה, הזריחה היא המתנה הכי יפה שאת יכולה לקבל בתמורה לכל המאמץ הזה.

כשהזריחה הזו מתקיימת במקום הכי נמוך בעולם ומזג האויר משתף פעולה אז בכלל את מודה ליקום שזכית לכל הטוב הזה.

רוב חבריי יודעים שאני דווקא חובבת שקיעות יותר מזריחות, אבל יש משהו בתקופה הזו, קורונה או לא, שלזריחה יש משמעות קצת מעבר לרק היותה זריחה.

זריחה כמו השקיעה אמנם נראית דומה לקודמתה, אבל זה הכי לא נכון שיש וכל זריחה , בדיוק כמונו בני האדם, שונה מרעותה ורק צריך להתבונן בהן כדי להבין זאת.

חמישה דברים על משמעות הזריחה עבורי –

1. היא מסמנת שהתחיל עוד יום. יום של הזדמנות נוספת או חדשה, יום חדש לתקן מעוות, יום חדש לנסות להצליח איפה שנכשל האתמול. יום חדש לפתוח בו בהחלטות חדשות לגבי מחר, יום נוסף שמרחיק אותך מהפחות טוב של אתמול ויום חדש בזמן שעובר ואמור לרפא מכאב.

2. הזריחה מאלצת להתעורר, להתפכח, לשנות משהו שלא היה שם אתמול כדי לשפר, לדייק ולהתבונן מחדש. באור יום רואים לרוב דברים יותר ברור מאשר בחשיכה. יש סביבך יותר אנשים פעילים שמייעצים. יש סביבך אנרגיות שדוחפות אותך לשנות ויש ביכולתך לראות מה יש בצד השני או מעבר לעצמך ולא פחות חשוב, להביט לתוך תוכך.

3. הזריחה טומנת בתוכה הפתעה – אין לדעת מה יביא איתו היום שלא היה שם מאז הזריחה של אתמול. אני מתעוררת בבוקר ולא יודעת את מי אפגוש היום ולחילופין ממי אפרד בהפתעה קצת פחות טובה. יש שם דברים טובים וגם שליליים ועדיין אני יודעת דבר אחד לבטח, מה שלא יהיה, כל עוד אפקח מחר בבוקר עיניים, תהיה שם זריחה והיא תהיה מרהיבה, עם עננים או בלי.

4. הזריחה מאירה את מה שהחשיכה מחביאה – סימבולית היא הפרוג’קטור הכי גדול של היקום. היא מוציאה לאור את מה שהוסתר בחשכה.

בלילות אנשים נוטים יותר להסתגר בין קירות ביתם, לחפש את הבטחון הכי גדול שלהם, מקום להניח בו את השריון והחנית ופשוט לנוח. אז המגננות מוסרות, אבל לא נחשפות לרבים.

בבוקר אנחנו נאלצים להתלבש בבגדים ובשיריון, אבל מאד קל להוציא אותנו מגדרנו, לחשוף את האופי שלנו האמיתי בכמה פעולות פשוטות לפעמים. אנחנו חשופים ליותר אנשים והאמת עלינו מתגלה ליותר אנשים ויותר מהר לטוב ולרע.

אדם יכול לכתוב בפייסבוק או בכל פרופיל אחר שלו אודותיו, אבל באור היום מול אדם שבוחן אותו, לרוב המציאות תצא לאור בשלב זה או אחר.

5. הזריחה מכריחה לקום ולפעול, לפעמים גם אם לא נרצה. אחרי השקיעה לא מעט אנשים נופלים לבדידות,  ללבד, אז הם בורחים לאנשים ולמקומות ומתקבצים יחד כדי להתחכך עם עוד בני אדם.

ככה אני רואה בעיניי למשל את בתי הקפה בתל אביב הומי צעירים בלילות. כן ברור שהם בליינים חלקם הגדול, אבל בסוף היום רוב הרווקים חוזרים למיטה ריקה מאדם אוהב או לקירות יתומים מרעש ילדים.

מה אני לוקחת איתי מהחוויה הזו של הזריחה?

שווה להישאר ערה בשביל זריחה כזו או כל זריחה אחרת בכל מקום בעולם, אבל בעיקר לזכור שלא משנה מה קרה בזריחה האחרונה, יש מחר זריחה חדשה מעבר לפינה

hadarcg012-net-il

אין חוקים לאהבה, הבלוג של: הדר גבעתי

כתיבה פרצה אצלי יום אחד כתשוקה והחליטה להישאר בנפשי לעולם.כותבת בלי הפסקה ובעיקר בלילות, בשקט. משתדלת להפתיע, לא מחפשת לרצות את הקוראים עם הברור והמוכר. לשיגעון שלי אין מרפא.

סיפורים נוספים של הדר גבעתי

שתפו בפייסבוק
שתפו בטוויטר
שתפו במייל

תוייג בתור:

אהבו אותנו בפייסבוק

הרשמו לקבלת הניוזלטר שלנו

הרשמו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אהבת חינם למייל שלכם

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

מדברים אהבה שוטף

סיפורים חמים

סיפורים מומלצים

ליצירת קשר

ליצירת קשר