לראות את הסוף בהתחלה

5f5e10dd971be.jpg

ערב ראש השנה 

הם יושבים יחד על הערסל הזוגי שהוא התקין במרפסת הפורחת שלהם, שותים מוחיטו קר ומלא בלימון ונענע. הוא מנשק קלות את עורפה החשוף ושואל אותה אם היא זוכרת איפה הייתה באותו הרגע, לפני שנה, בשבוע האחרון שלפני כניסתה של השנה החדשה. היא חושבת רגע ואז קמה מן הערסל והולכת לחדר העבודה שלה. הוא שומע אותה מזיזה דברים, אומרת איזה “לעזאזל” קטן ואז מגיעה אליו עם מעטפה בצבע סגול.

“במעטפה הזו” היא אומרת לו “יש מכתב שכתבתי לעצמי ממש ברגע הזה לפני שנה. כי אתה יודע, אומרים שהאנשים המצליחים רואים את הסוף בהתחלה, כלומר, יוצרים לעצמם חזון עוד בכלל לפני שיש להם משהו מוצק ביד. מדמיינים איך ייראו, מה ירגישו, איזה ריח יהיה למקום שאליו הם רוצים להגיע, איך ייראה המקום הזה ועם מי הם יהיו. ככה פועלים אנשי חזון, משליכים את אלומת האור של הזרקור החזק ביותר כמה שיותר רחוק ולשם הם מכוונים את הפעולות שלהם.”

היא מחזיקה את המעטפה הסגולה בידה האחת ובשנייה מתחילה לפתוח בזהירות את המעטפה החתומה.

“חכי רגע” הוא אומר לה “ומה אם מה שכתבת לעצמך לא קרה בסופו של דבר? ” היא חושבת רגע, משתהה עם פתיחת המעטפה ומסבירה לו שבעצם הרעיון הוא לכתוב לעצמי מכתב על השנה הנהדרת שהייתה לי, כלומר להיות בעתיד שהיה כבר, כשאני עדיין בהווה. “אתה מבין” היא מוסיפה ואומרת “העניין הוא לא אם כל מה שכתבתי כאן קרה בסופו של דבר או לא, הרעיון הוא לזמן דברים טובים לחיים הנוכחיים שלי, ליצור את המציאות שלי ממש לפרטי פרטים. אין לי שליטה על מה שקרה במימד הרחב, במימד העולמי, אצל אנשים אחרים או אצל קובעי המדיניות באשר הם, וגם ביננו, אני לא מתיימרת לשלוט בכל פרט ופרט של חיי. אני מאפשרת לעצמי לראות את המציאות הרצוייה עבורי, ובכך לזמן לחיי אנשים, מקומות, מצבים, מציאות שאני רוצה. הדברים יקרו או לא יקרו גם בזכות המעשים שאעשה וגם בזכות המון דברים אחרים עליהם אין לי השפעה”

***

הוא מסתכל עליה בהערצה. האישה הזו שופעת ביטחון בעצמה, במחשבות שלה, בהווייתה. הוא נזכר בפעם הראשונה שראה את התמונה שלה באתר ההכרויות וחשב לעצמו שיש כאן אישה מיוחדת מאוד. אחר כך תהה לעצמו איך אישה שנראית ככה בכלל נמצאת באתר הכרויות, איך זה שהיא לא בזוגיות, למה היא נזקקת לשירותיי הכרויות כדי למצוא בן זוג…למען האמת זו השאלה הראשונה שהוא שאל אותה כשהתקשר אליה בפעם הראשונה. הוא זוכר שצחקה צחוק קצר ומר ואמרה “גם אני לא מבינה למה אין תור של גברים הממתין לי מחוץ לדלת…שהרי אני נהדרת לא?!”

***

“אז אתה רוצה שאקרא לך את מכתב החזון שכתבתי לעצמי?” הוא מהנהן בראשו ולפני שהיא מתחילה לקרא לו את מה שכתבה לעצמה לפני שנה, היא מספרת לו שבערב ראש השנה תש”פ לא הצליחה לראות את הסוף בהתחלה. היא נכנסה לשנת תש”פ לאחר פרוייקט גיוס המונים לספר שכתבה, ולפני טיול משמעותי לארצות רחוקות . “כל מה שרציתי היה קצת להתרחק, לקבל פרספקטיבה על החיים שלי ממקום רחוק מאוד פיזית מכאן. רציתי לתת לעצמי חופשה מעצמי, מהמחשבות הטורדות, מהמתח שהייתי בו ומכול האנשים שסבבו אותי. כל זה אכן קרה אבל, את כל מה שקרה אחר כך – ממש לא צפיתי, לא חזיתי, לא ראיתי ולא הסכמתי לקבל.” היא מספרת לו וממשיכה :  “ואתה יודע משהו , היקום לא שאל אותי אם אני מוכנה לקבל את החיים ככה או לא. היקום פשוט זימן לי כמה שיעורים חשובים מאוד בתש”פ שבעצם כל מה שרציתי ממנה שתהיה שנה פשוטה.”

***

היא פורסת את המכתב שכתבה בערב ראש השנה תשפ”א, ממש לפני שתש”פ הסתיימה  וקוראת בקול:

איזו שנה נהדרת הייתה, בדיוק כמו שרציתי 

1.     פגשתי את בן הזוג של חיי, ביחד כתבנו את החזון המשותף שלנו .

2.     ישבנו על הערסל הזוגי שלנו במרפסת מלאת העציצים הפורחים, והסתכלנו אחורה בהודייה גדולה.

3.     העסק שלי,  משגשג. יש לי צוות שעובד יפה ואני מובילה אנשים טובים באמונה גדולה ובאהבה .

4.     העולם נפתח אלי – יש לי אנשי צוות שעובדים בחו”ל ומרחיבים את העסק המשותף בארצות אחרות.

5.     שמחתי השנה!! שמחתי בעשייה שלי, שמחתי באהבה שבי, שמחתי בילדים שלי

        שעושים חיל, שמחתי בבית שלי, שמחתי בחיים האלה ובמה שהם הביאו אליי.

6.     הרחתי ריח של ים, שמעתי איוושת גלים והרגשתי דיגדוגי דגים.

7.     ראיתי שרשרת גדולה של אנשים שעושים טוב, שמפיצים אהבה, שרוצים להביא אור לעוד הרבה אנשים אחרים.

8.     ראיתי מסביבי מעגלים של שימחה, עוד ועוד ועוד…

9.     ראיתי, שמעתי, הרגשתי והרחתי איך דברים משתנים לטובה. רק לטובה!

אז כן, השנה הייתה פשוט שנה אדירה יצרתי לעצמי מציאות טובה יותר, בריאה יותר, שמחה יותר, פתוחה יותר, כנה יותר, נכונה ומדוייקת עבורי יותר, ובעיקר, בעיקר מלאה יותר באהבה. זו הייתה שנה מלאה בכל טוב. אנחנו יושבים על המרפסת בסיומה, מרימים כוסית לחיים ומודים על שנה פשוט אדירה – אמן תהיה כך גם השנה הבאה!

 ***

כשהיא מסיימת לקרא את מכתב החזון שלה, שניהם מוחים דמעה סוררת שמתגנבת לעיניים שלהם. הוא מחבק אותה חזק. היא צוחקת אליו בעיניים נוצצות ומודה ליקום הטוב שהביא אליה את כל מה שביקשה לעצמה .

“אז עכשיו כדי להשלים את החזון שלי, יש לי כאן דפים יפים לך ולי, לכתוב לעצמינו את מכתב החזון לשנה שבאה עלינו לטובה. כי אתה זוכר: “האנשים המצליחים תמיד רואים את הסוף בהתחלה”.

ש נ ה ט ו ב ה !

nuriyot013net-net

מכאן ומשם, ובעיקר מהלב, הבלוג של: נורית בורגר ינאי

אישה, אמא, מכאן ומשם ומכל מקום מטיילת בדימיון, משוטטת בדרכי הנפש שלי, נושמת את האוויר שלנו וחולמת על צלילות הרים במקום אחר. כותבת למגירה ובעיקר במחשבה.

סיפורים נוספים של נורית בורגר ינאי

שתפו בפייסבוק
שתפו בטוויטר
שתפו במייל

אהבו אותנו בפייסבוק

הרשמו לקבלת הניוזלטר שלנו

הרשמו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אהבת חינם למייל שלכם

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

מדברים אהבה שוטף

סיפורים חמים

סיפורים מומלצים

ליצירת קשר

ליצירת קשר