קשה יש רק ב….

5f5e5b0cce1d3.jpg

גדלתי במשפחה שראתה קשיים לא מעטים לצד דברים טובים גם ובתור הבת הקטנה והשובבה הקניטו אותי לא פעם שהכל הולך לי בקלות, או לפחות כך זה היה נראה להם מהצד כנראה.

במבט לאחור אני יכולה להבין אותם, התגברתי על בעיית שפה ומעברים מטורפים בין מדינות וערים ובמקום ליפול רק התחזקתי. חברים וחברות לא היה חסר וגם עיניים ירוקות ויפות פלוס רגליים ארוכות לא ממש הקשו על החיים שלי.

כמעט כל עבודה שרציתי השגתי, כל מבחן שרציתי להצליח הצלחתי, התחתני טוב, הבאתי בלי בעיות שלוש בנות מדהימות ובריאות (טפו טפו טפו) ולבסוף יש שיאמרו גם התגרשתי טוב והיום אני גרושה ומאושרת בחלקי.

אבל כידוע מה שרואים מכאן זה לא בדיוק מה שקורה שם. איפה שם? אצלי בחיים וגם אם התוצאות מדברות אחרת, אף אחד לא יודע כמה מושקע שם בצד שלי.

אני מודה שיש דברים שעד היום הולכים לי בקלות, אבל גם זה בעזרת יכולות שפיתחתי במהלך השנים כדי שיהיה לי קל היום.

כשכל החברות שלי עוד התלבטו מה ללמוד באוניברסיטה ואיפה, אני כבר למדתי באוניברסיטה העברית בירושלים ותוך חמש שנים סיימתי שני תארים ראשונים, (למה להסתפק רק באחד) ולא הסתפקתי בתואר שני רגיל אלא הוספתי עליו התמחות של תחום אחר שכלל לא היו קשור אליו בתקופה שלא עסקו בזה יותר מדי בני גילי (איכות הסביבה), מזכירה לכם שסיימתי לפני עשרים שנים את לימודיי. וכמעט שכחתי, את התואר השני סיימתי כשאני אמא טרייה בת עשרים וחמש בסך הכל.

כשהתחלתי לכתוב סיפורים, הייתי צריכה לגבור על סופרים אחרים ולזכות במקום ראשון בתחרות של הוצאה לאור כדי להוציא לאור את המילים שלי ובפעם השניה זה הצליח לי. לכתוב את הנובלה שלי היה תהליך לא קל גם אם נראה לאחרים שאני כותבת מהר ובקלות. יש תעצומות נפש ואמיתות שנלקחות בתהליך הזה ולכן זה לא מתאים לכל אחד וזה בטח לא קל גם שיאהבו את התוצאה בסוף כפי שאהבו אותה.

כשכל מורה שמסיימת לימודי הוראה מחפשת משהו קרוב לבית, אני נוהגת כבר שנה שלישית בין ארבעים וחמש דקות לשעה ולא חס וחלילה לבית ספר קליל שדומה לתרבות המקומית ממנה הגעתי, אלא ישר להארד קור של העיר שרוב ישראל אוהבת לא לזכור מקיומה, לוד.  שם ילדים המוגדרים בסיכון, רוסים, ערבים, מוסלמים, יהודים ונוצרים לומדים יחד בדו קיום מושלם והם הילדים המושלמים שאני מחייכת לקראתם כל בוקר (מבואסת מהסגר רק בגלל זה).

החלטתי להתגרש בגיל ארבעים ושלוש כשלכאורה יש לי הכל – בית, כסף, ילדים ועבודה מושלמת. עזבתי את הכל כולל זוג הורים ואחות שלא יכלו להכיל את האני החדשה והעצמאית שהפכתי להיות וכך לבד הפכתי מאשת איש ומשפחה ענפה ותומכת, לאשה שחיה לבדה עם שלוש בנות במשמורת משותפת וחברים בעיקר חדשים שהפכו להיות המשפחה החדשה שלי. אני נלחמת על העצמאות שלי מקדיחת חורים בקירות ועד ניהול פרויקט שיפוץ כללי לדירה שעברתי אליה והכל לבדי.

יכולתי לנסוע עם חברים לחו”ל, אבל פעמיים בשנתיים האחרונות החלטתי להקשות על עצמי ולנסוע לבד לשבוע בכל פעם ולהתגבר על חרדות ופחדים ולהגשים חלומות כמו ללמוד לגלוש סקי. היה מושלם ואני ממליצה לכל אחד לנסוע עם עצמו לנופש. אנחנו החברה הכי טובה של עצמנו.

בתור גרושה עברתי קשרים לא הגיוניים, אחד אחרי השני ובתשעים אחוז מהזמן שנאתי גברים והודיתי לאלוהי היקום שעשני אשה וגם כשמצאתי אהבה אחת גדולה היא כמובן היתה בלתי אפשרית. אני לא מוותרת כי קשה יש רק בלחם ומה שיקרה יקרה ואני נשארת פתוחה לאהבה שרשום עליה את שמי ויום אחד גם זה יקרה.

לכאורה נראה שהסתדרתי ולפעמים גם אצל אחרים הכל נראה מושלם בסטורי שמעלים, אבל מי באמת מודע לקשיים שבין סטורי לסטורי?

אז באוירה אופטימית זו וערב כניסתה של השנה החדשה, אני מאחלת לעצמי – לא להבטיח לעצמי כלום ופשוט לחיות כל יום את החיים הכי טובים שאני יכולה.  גם אם זה אומר להנות מגלידה משמינה, להיכנס לבידוד כי נפגשתי עם חברים, לסבול בפקקים כי יש לי עבודה שאני אוהבת לעבוד בה, להתעקש על מה שמגיע ללב שלי גם אם הדרך תהיה רצופה קשיים ולחשוף את הקושי שלי מול חברים וזרים, לא לשפוט ולא להיות מוטרדת כששופטים אותי כי אני חיה היום בשלום ואהבה עם עצמי כפי שלא חייתי מעודי.

שנה טובה וזה….

 

* התמונה היא “עץ החיים” של הצייר גוסטב קלימט 1909. 

hadarcg012-net-il

אין חוקים לאהבה, הבלוג של: הדר גבעתי

כתיבה פרצה אצלי יום אחד כתשוקה והחליטה להישאר בנפשי לעולם.כותבת בלי הפסקה ובעיקר בלילות, בשקט. משתדלת להפתיע, לא מחפשת לרצות את הקוראים עם הברור והמוכר. לשיגעון שלי אין מרפא.

סיפורים נוספים של הדר גבעתי

שתפו בפייסבוק
שתפו בטוויטר
שתפו במייל

תוייג בתור:

אהבו אותנו בפייסבוק

הרשמו לקבלת הניוזלטר שלנו

הרשמו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אהבת חינם למייל שלכם

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

מדברים אהבה שוטף

סיפורים חמים

סיפורים מומלצים

ליצירת קשר

ליצירת קשר