על חודה של מילה

5f6ce67680776.jpg

חיים ומוות ביד הלשון הינה אימרה שהיתה נכונה מאז ומעולם, אלא שיש פעמים שאפילו מילה אחת יכולה להיות ההבדל בין טוב לרע, עצב שמחה ושנאה או אהבה.

תחשבו על כך שרק בשנה האחרונה לא מעט מילים שינו עורן והופכות אותנו משמחים לאומללים כמו – חיובי שהפך לשלילי החדש, מאומת כשהשורש א.מ.ת כאן היא ביחס לשלילי למה שאתה באמת רוצה לשמוע.

קורונה היתה פעם ידועה בעיקר בשל היותה שם של עוד בירה אחת מאלפי סוגים אחרים והיום היא מילה ששולטת בכל בית בעולם במובן הכי שלילי שיכול והדרך היחידה לשכוח ממנה היא אולי לשתות הרבה מאותה בירה.

צבע אדום סימל הרבה דברים שוניםלאורך השנים, אבל ברגע שהוא הפך לסימן היכר של כניסה למרחב מוגן הוא הפך בעיקר לתושבי דרום הארץ לסיוט יותר מכל מילה אחרת.

. בעיניי זה יוצר זילות למילה. אותו דבר עם המילה “אחי”,”אחותי” שלא לדבר על “אבאלה” ו”כפרה”.

שבוע שעבר אפילו המילה שכולנו מייחלים לה,”שלום” הפכה לבדיחה בפיהם של רבים מתושבי ישראל ועיתונאים ובאופן מפתיע של אנשי שמאל שחורטים על דגלם את החלום הרטוב של שלום. לא תיארתי לעצמי שיש דבר כזה שלום עם הערבים שהוא טוב יותר או פחות טוב?

אצלי המילה “אבל” למשל עושה את ההבדל הגדול בין כלום להכל כשהיא עלולה להעלים  עולם שלם מחיי ולשנות לגמרי את עתידי.

השנה שמעתי הרבה את האמירה ש”למילים יש כוח” ונגררתי לכן לקרוא גם אני את ארבע ההסכמות סוף סוף, בהם ההסכם לגבי טוהר המילה והזהירות שיש לנקוט איתה.

אנחנו חיים בימים אלה בעולם כל כך מבולבל גם כך ומדי פעם גם מכריחים אותנו לשבת מכונסים בביתנו וחלקנו אף לבדנו. אין ספק שזהו כר מצוין ליצירת מחשבות חדשות או הצפה של ישנות על חיינו ואלו רגעים טובים לקבלת החלטות מכל מיני סוגים.

על כל אלה נכנסת התקופה הזו של השנה בה אנו נוטים להבטיח לעצמנו הבטחות חדשות או סדרים חדשים – דיאטות, זוגיות, לימודים או עבודה וכל זה במטרה שהשנה הבאה תטיב עימנו. כאילו החלפת אות אחת בתאריך השנה העברי מוליד עבורנו הזדמנות חדשה שרק היום נפתחת עבורנו.

אז מה המילה האחת שלכם? מה תבטיחו לעצמכם כדי להפוך רע לטוב או טוב לטוב יותר?

שלי המילה היא “בטוח”, אותה מילה של וודאות שכה חסרה לי בתקופה האחרונה והיעדרה מערערת אותי שוב ושוב. 

“רק מילה טובה אחת או שתיים” כמו שיהודית רביץ שרה. אז תבחרו מילה טובה, טובה עבורכם לפחות. 

hadarcg012-net-il

אין חוקים לאהבה, הבלוג של: הדר גבעתי

כתיבה פרצה אצלי יום אחד כתשוקה והחליטה להישאר בנפשי לעולם.כותבת בלי הפסקה ובעיקר בלילות, בשקט. משתדלת להפתיע, לא מחפשת לרצות את הקוראים עם הברור והמוכר. לשיגעון שלי אין מרפא.

סיפורים נוספים של הדר גבעתי

שתפו בפייסבוק
שתפו בטוויטר
שתפו במייל

תוייג בתור:

אהבו אותנו בפייסבוק

הרשמו לקבלת הניוזלטר שלנו

הרשמו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אהבת חינם למייל שלכם

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

מדברים אהבה שוטף

סיפורים חמים

סיפורים מומלצים

ליצירת קשר

ליצירת קשר