פלא

5f84fb59bebb4.png
מתי לאחרונה התפלאתם?
 
לא הדבר הזה של מבוגרים, שאומר: “אני בשוק שזה קרה עכשיו!”, אלא הדבר הזה שקיים לעיתים כל כך קרובות בעיניים של ילדים, שאומר: “ווואאווווו!!! תראו איזה צבע השמיים!”
 
אתם זוכרים בכלל?
 
כשהייתם תינוקות, ההורים שלכם בטח העמידו את העגלה מתחת לעץ, כי די היה בתנועת העלים ברוח הקלה למלא אתכם בפליאה. כל טעם חדש שהתנסיתם בו היה מפליא, מאבוקדו ועד חול לח, כל צליל, כל ביטוי של מזג אוויר.
 
ואיכשהו, ככל שהתבגרתם, הפלא הלך והתמסמס, הפליאה הלכה והתמסמסה, נסוגה מפני תחושות בוגרות יותר כמו סקרנות ואחריות. איכשהו, זה כבר לא היה קול להתפלא.
 
לפני שנים הסברתי למישהי שאני מאוהבת כל הזמן. לא רק בגבוה. אני מאוהבת באופן כללי, בשמיים, בעצים, באוכל, במזג האוויר.
“אבל איזה מזג אוויר??” שאלה הפולניה.
“מה זה חשוב?!?” עניתי לה בחיוך רחב.
 
אז חשבתי על זה השבוע, על פליאה והתאהבות, וכמה הן שזורות זו בזו. כשאנחנו מתבגרים, המקום היחיד שאנחנו חשים פליאה, לפחות רובנו, הוא כשאנחנו מאוהבים במישהו. הכל מפליא אותנו באשר למושא אהבתנו, ויותר מכל, הדרך שבה הוא או היא גורמים לנו להרגיש.
אהבה היא פלא, קסם טהור, ולכן לא פלא שהיא מעוררת בנו את התחושות האלו שוב.
ואז הן נעלמות, מתמסמסות ונסוגות מפני תחושות בוגרות יותר, כמו נחישות ואחריות.
 
ואנחנו נותנים להן.
 
למה?
השאלה הזו עלתה בי השבוע, כששוב עצרתי רגע להתפלא על דברים, על מגע רצפת האבן ומדרגות העץ בבית שלי, על הלימונים על העץ, על התחלפות מזג האוויר, על הילדות שלי, על האהבה בחיי ועל תחושת הביטחון המוחלט בה.
לא פעם אומרים לי שיותר מכמה שאני נראית צעירה לגילי, אני נשמעת ונחווית צעירה מאד מאד. אני חושבת שזו הסיבה. כשהייתי ילדה היתה לי תחושה שאני פוערת את עיניי לרווחה, והעולם כולו נשפך אל תוכן. התחושה הזו לא חלפה, היכולת הזו לראות את העולם במבט של ילד, להתפלא כל הזמן.
 
מתי אתם התפלאתם לאחרונה?
למה שתוותרו על זה?

 

galbarkan

מלכה לב אדום, הבלוג של: גל ברקן

גל ברקן, בת 53 (גיל מנטלי 14), נשואה מאד ואם לשלוש בנות (וכלבה), וגרה ברעננה. חוקרת אהבה ומסדרת מילים. כותבת מגיל שלוש, עו"ד לשעבר, בלוגרית, אושיית פייסבוק, מחברת הספרים "הסוד המושלם" (ספר ילדים), "איפה את, דבש?" (ספר ילדים), "הסוד הקטן של יערה כוכבי" (רומן), "טוי-בוי" (רומן) ו"לב בסוף היום" (סיפורים קצרים). הוגת "אמור", יזמית ועורכת ראשית. מפתחת שיטת "אהבה היא (לא) משחק ילדים", מרצה ומטפלת. רוקדת פלמנקו, אוהבת אש, רעש ולישון בצהריים.

סיפורים נוספים של גל ברקן

שתפו בפייסבוק
שתפו בטוויטר
שתפו במייל

אהבו אותנו בפייסבוק

הרשמו לקבלת הניוזלטר שלנו

הרשמו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אהבת חינם למייל שלכם

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

מדברים אהבה שוטף

סיפורים חמים

סיפורים מומלצים

ליצירת קשר

ליצירת קשר